torstaina, heinäkuuta 16, 2009

Virtuaalinen rotunäyttelyjärjestö VRNJ

Moneen kertaan puuhattu, muttei koskaan kunnolla jaloilleen päässyt Virtualinen rotunäyttelyjärjestö VRNJ on täällä taas. Tällä kertaa ohjaimissa on Neea.
Itseäni kiinnostaisi lähteä mukaan tuohon toimintaan. En välttämättä usko, että VRNJ:stä tulisi mikään virtuaalimaailman perusteita järisyttävä juttu, mutta noiden sivujen perusteella se ei vaikuta miltään täydelliseltä pommilta. Ainakin perusnäyttelyiden säännöt yms. vaikuttavat ainakin jossain määrin mietityiltä. Toisaalta myös jos sotken itseni mukaan tuohon, voi minulle aueta joitain mahdollisuuksia vaikuttaa VRNJ:n toimintaan, onhan minulla jo joltisestikin kokemusta erinnäisistä näyttelyjutuista. Ja rakennearvostelu on aina rakennearvostelua, se kiinnostaa minua jo ihan sinällään. Eikä pieni kilpailu ole koskaan pahasta.

Hieman kuitenkin harmittaa VRNJ:n puolesta se, että VNT tietysti vie sen parhaan tuomariaineksen itselleen (mikä on tietysti kyllä luonnollista) eikä niitä todella hyviä tuomarikandidaatteja ole mitenkään paljon sielläkään. Tämän tiedän, koska olen itse siellä asiantuntijana eli katson läpi tuomarihakemuksia ja joko puollan tai en puolla pääsyä tuomariksi. Tiedän että olen aika tiukka ja niinpä pelkään, että jos lähtisin VRNJ:n asiantuntijaksi samoihin hommiin, ei VRNJ:llä olisi yhtä ainoata tuomaria ensimmäiseen puoleen vuoteen... Ja tunnetusti minulla on edelleen ne roturajoitteeni eli en suostu kajoamaan mm. shetlanninponeihin, suomenhevosiin, lv-ravureihin tai raskaisiin kylmäverisiin.

Pidetään kuitenkin VRNJ:tä silmällä.

Ei kommentteja: